Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Polityka prywatności

Kurs na wózki widłowe Warszawa - Kat II WJO oraz I WJO

 

Nie szkolimy osób indywidualnych.

 

Współpracujemy z przedsiębiorstwami w wskazanych województwach. 

Aż 99% szkoleń odbywa się w siedzibie naszych klientów, dla mnie dojazd to nie problem :)

  

Współpracując otrzymują Państwo:

  • Zajęcia oraz egzamin UDT organizowane w zakładach pracy.
  • Spotkania po 6 - 8h teoria/praktyka w zakładzie pracy. Ilość spotkań i godziny szkoleń ustalane indywidualnie.
  • Wszystkie niezbędne materiały dla pracowników.
  • Pełną opiekę nad dokumentacją.
  • Bardzo sympatycznego prowadzącego :)

Przebieg współpracy:

Każdy z Państwa ma inne oczekiwania względem naszej współpracy. Łączy nas główny cel by jak największa ilość osób przystępujących do egzaminu uzyskała wynik pozytywny za pierwszym podejściem. By ułatwić proces szkolenia aż 99% naszych szkoleń odbywa się zewnętrznie w siedzibie klienta. Wymagania by szkolenie mogło się odbyć, z mojej stron są na prawdę niewielkie. Potrzebujemy jedynie sali do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, placu i oczywiście wózka. Takie elementy bez, który szkolenie na wózek widłowy nie mogłoby się odbyć, jak materiały szkoleniowe, długopisy, zeszyty a nawet pachołki mamy na mobilnym wyposażeniu. W skrócie wygląda to następująco:

  1. Oferta
  2. Akceptacja
  3. Ustalenie harmonogramu spotkań.
  4. Szkolenie.
  5. Egzamin UDT.
  6. Wydanie dokumentacji.

Warszawski cennik na kurs operatora wózka widłowego z zmiennym wysięgiem jak i bez:

  • Kurs 
    • 4 - 500 zł os. 
    • 5 do 9 - 450 zł os.
    • 10 i więcej - 400 zł os.
  • Egzamin UDT - 230 zł
  • Dojazd 500 zł.

W naszej firmie obsługujemy wszystkie przedsiębiorstwa znajdujące się na terenie warszawy jak i w całym województwie mazowieckim. Przeprowadzamy szkolenia z zakresu obsługi wszystkich urządzeń tj. wózki jezdniowe podnośnikowe z wyłączeniem specjalizowanych (IIWJO) oraz wraz z specjalizowanymi (IWJO) w jednej cenie.

Poniższe rysunki przedstawiają wspomniane kategorie.

II WJO - Wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia z wyłączeniem wózków z wysięgnikiem oraz wózków z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem.

                 

I WJO - Wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia wraz z wózkami z wysięgnikiem oraz wózkami z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem.

      

Która kategoria będzie lepsza?

Obecnie operatorzy wózków widłowych, bez znaczenia czy posiadają uprawnianie na wózki z zmiennym wysięgiem lub osobą podnoszoną wraz z ładunkiem czy wózki boczne, czołowe lub prowadzone. Otrzymują uprawnienia terminowe. Każda z kategorii ma inne wymagania co do przedłużania terminów ważności dokumentów, po więcej informacji w tym temacie zapraszam do filmu poniżej.

Czy Warszawscy operatorzy muszą mieć ukończony kurs oraz uprawnienia na wózki widłowe? 

W Warszawie jak i w całej Polsce nie posiadamy czegoś takiego jak "policja magazynowa" i realnie nikt nie sprawdza uprawnień aż do sytuacji gdy coś wydarzy się złego. Z czystego serca zachęcam wszystkich zainteresowaną pracą na wózkach jezdniowych, zwanymi przez koneserów tego zawodu "sztaplarkami" tudzież "widlakami" do pracy na tych urządzeniach. Jednak niech to będzie praca legalna i odpowiedzialna. Legalnie jeżdżący operator to osoba, która zdała stosunkowo prosty egzamin przed komisją UDT. Po odbytym szkoleniu przyjedzie do Państwa komisja UDT z Warszawy, kursanci zdadzą egzamin składający się z 3 części:

  • Teoretyczna to test, należy zdobyć minimum 11/15 punktów w czasie 30 min. Link do testu online.
  • Druga część rozpoczyna się od zadania praktycznego, czyli omówienia różnych tematów przy wózku np. 
    • Dokumentacja wózka
    • Sprawdzenia zużycia i dopuszczenia wideł i łańcuchów
    • Omówienia i wykazania mechanizmów awaryjnego opuszczania ładunku
    • Omówienie świateł, elementów zabezpieczających
    • itd.
  • Jazda praktyczna, zadanie, które stoi przed kursantami to podebranie wózka, podebranie palet, zrobienie slalomu w tył i przód omijając pachołki, odstawienie palety na miejsce i powrót do garażu. Plac manewrowy przedstawia się następująco. 

Diagramy udźwigu

Częstym kłopotem dla przyszłych czy obecnych operatorów stanowi praca i rozwiązywanie zadań z diagramu udźwigu. Chcąc pomóc wszystkim, którzy poszukują odpowiedzi na te pytania zachęcam do zapoznania się z poniższymi filmami.

W pierwszym z nich opowiadam jak i dlaczego działa diagram. Bardzo potrzebna wiedza gdy przyjdzie nam odpowiadać na pytania ustne podczas egzaminu.

Kolejny to omówienie wszystkich pytań związanymi z diagramem udźwigu na testach UDT.

 

Wzór uprawnień z UDT.

Między innymi zaufali nam:

   

    

Gdybym mógł jeszcze jakość doradzić lub zaproponować współpracę na terenie warszawy lub woj. mazowieckiego to zapraszam do kontaktu:

Tel: 698-202-987, szkola.agbar@gmail.com 

Zmiany prawne wprowadzone od 10-08-2018r nowelizacja 15.10.2019r.:

  1. Wszyscy operatorzy zatrudnieni po 10-08-2018 r. muszą posiadać uprawnienia UDT na wózki jezdniowe.
    • Wszystkie inne dokumenty nie uprawniają do poruszania się wózkiem jezdniowym.

  2. Operatorzy zatrudnieni przed 10-08-2018 r. posiadający certyfikat o ukończeniu kursu oraz posiadający imiennie zezwolenie na kierowanie wózkiem jezdniowym wystawione przez przedsiębiorstwo nie wcześniej:
    • niż 31-12-2004, mogą legalnie pracować do 31.12.2023r.
    • niż 31-12-2014, mogą legalnie pracować do 31.12.2026r.
    • niż 01-01-2015, mogą legalnie pracować do 31.12.2027r.
      Po upływie w/w terminu każdy operator musi posiadać uprawnienia UDT.

Nota prawna.
Rozporządzenie z 15 grudnia 2017 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym.

Nowelizacja. 
Rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 8 października 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym.